אמצעים ושיטות טיפול

Manual therapy

טיפול מנואלי

בפיזיורקס מאמינים במגע! בטיפול מנואלי הידני ,אנחנו מרגישים את המטופלים שלנו ובעזרת טכניקות טיפול ייחודיות עוזרים למטופלים שלנו לחזור לחיות ללא כאב או מגבלה .

הטכניקות המנואליות הנפוצות ביותר אצלנו :

מניפולציות: (קנאקים) במפרקים שונים בגוף על מנת לייצר טווח תנועה והפחתת כאב בצורה מהירה ובטוחה

מוביליזציות:  ביצוע תנועתיות למפרקים שונים בגוף על מנת לייצר טווח תנועה והפחתת כאב

עיסוי רקמה רכה: עיסוי שיכול להתחיל כשטחי מאוד ולהגיע לרמות עמוקות וחזקות- כמובן בהתאם לבעיה

שחרור טריגר פוינט : לחץ ממושך על נקודות בגוף אשר משחררות שרירים תפוסים ומורידים מתח ממפרקים ורקמות נוספות בגוף.

Dry Western acupuncture

דיקור מערבי יבש

דיקור יבש או דיקור מערבי היא שיטת טיפול באמצעות מחטים המוחדרות לנקודות טריגר/ נקודות "הדק" הנמצאות בשרירים. השיטה נקראת דיקור "יבש" משום שאין שימוש והחדרה של חומרים בזמן ההחדרה של המחט אלא המחט בעצמה היא הטיפול.
בניגוד לדיקור סיני אשר פועל על מה שנקרא "מרידיאנים", הדיקור המערבי הוא דיקור נקודתי יעיל והשפעתו היא מיידית.

הדיקור הוא עמוק ומטרתו העיקרית היא להגיע אל הנקודות הכואבות בשרירים ולהשפיע עליהן ישירות על ידיי גירוי פנימי וישיר של השריר.

הדיקור יכול להיות משולב  עם שימוש בגירוי חשמלי אשר יכול להשפיע על המטען החשמלי של הנקודות הכואבות.

Shock wave therapy

טיפול בגלי הלם

טיפול בגלי הלם הינו הטיפול החדשני, הבטוח והיעיל ביותר לבעיות אורטופדיות נפוצות כגון דורבן בעקב, הסתיידות, דלקות גידים וקרעים בגידים בכתף ודלקות גידים באזורים כמו המרפק (מרפק טניס/גולף), הברך, הירך (בורסיטיס) , כף הרגל (גיד אכילס) וכף היד (טריגר פינגר). נמצא כי גלי הלם מקצרים באופן משמעותי את זמן ההחלמה והחזרה לפעילות מלאה גם במקרים שלא מגיבים לטיפולים אחרים ואפילו במקרים כרוניים ממושכים מאוד, יעיל כל כך, עד שמוכר ע"י חברות ביטוח כטיפול מחליף ניתוח .

מה גלי ההלם עושים?

גלי ההלם גורמים לריסוק של הסתיידויות קטנות והדלקת המקומית וספיגתה ע"י הגוף ומביא להתחדשות הרקמה.

גלי ההלם מגדילים את זרימת הדם המקומית בזמן הטיפול בצורה משמעותית דבר המעודד ריפוי מקומי מהיר יותר. בנוסף, הם גורמים ליצירה של כלי דם חדשים באזור כך שאספקת הדם גדלה עוד יותר!

הגירוי החזק שגלי ההלם יוצרים שוברים את מעגל הכאב הכרוני הממושך ומפחיתים את תחושת הכאב.

Electrotherapy

אלקטרותרפיה

אלקטרותרפיה היא טיפול באמצעות זרמים חשמליים. טיפול זה מתחלק לשלושה חלקים- הפחתת כאב, טיפול בדלקות והפעלה שרירית.

הפחתת כאב: בעזרת גלים חשמליים עדינים המשפיעים על העצבים ניתן להפחית כאב בצורה יעילה ובטוחה.

טיפול בדלקת: בעזרת גלים חשמליים השונים מעט מהגלים שנועדו להפחתת כאב ניתן לטפל בתהליכים דלקתיים. הגלים החשמליים גורמים ליצירת חומרים שונים בגוף המעודדים החלמה וריפוי

הפעלה שרירית- כאשר מטופל אינו יכול לגייס מספיק כוח על מנת לבצע פעולה מסויימת –לדוגמא: יישור ברך לאחר ניתוח ניתוח או קרע במניסקוס , נוכל לעזור לו ולייצר את התנועה ע"י גירוי חשמלי מוטורי של השריר הארבע ראשי על מנת שהמטופל יוכל לבצע את התנועה בטווח מלא

Thermotherapy

תרמותרפיה

אחד הטיפולים היעילים והידועים ביותר הוא שינוי טמפרטורה על מנת לייצר שינויים פיזיולוגיים בגוף

הקור מצד אחד – עוזר לנו לשלוט בכאב בצורה מיידית. עוזר בהורדת נפיחות אקוטית ובעיכוב התהליך הדלקתי. לרוב נשתמש בקור ב-48 השעות הראשונות לאחר הפציעה או על מנת להתאושש מאימון קשה

החום מצד שני- מעודד זרימת דם מוגברת בגוף ועל כן מאיץ תהליך החלמה וריפוי בשלבים המאוחרים יותר. בחום נשתמש בעיקר בשלבי הריפוי המתקדמים יותר של פציעה או כאשר הפציעה היא כרונית ומעיקה.

לכול סוג טיפול בקליניקה שלנו ציוד שונה ומגוון , לטיפול בחום קיימים רפידות חימום ייחודיות שנשמרות במיכל חימום ייעודי והן משמשות לחימום חיצוני יותר. על מנת לייצר חימום פנימי ולעתים אפילו תוך מפרקי קיימים מכשירים כמו אולטראסאונד טיפולי ומכשירי חשמל שונים

לטיפול בקור נשתמש בכריות קירור מיוחדות .

Malgin method

שיטת מאלגין

מאליגן היא שיטה ייחודית ויעילה מאוד בעולם הפיזיותרפיה אשר נתמכת במאות מחקרים המוכיחים את יעילותה. העיקרון בשיטה זו הוא שינוי קל של מנח המפרק כאשר המטפל מנסה לייצר איזה שהוא שינוי מכאני בגופו של המטופל בזמן ביצוע תנועה אקטיבית הגורם לירידה בכאבים בזמן התנועה. תנועות אלו מיושמות במפרקי השלד ובמפרקי עמוד השדרה .

בשיטה זו מלמדים מחדש את המערכת העצבית והשרירית לפעול ולהתגייס בצורה יעילה יותר וכך להשיג תנועה מלאה ללא כאב.

השיטה הייחודית הזו הוכיחה את עצמה פעמים רבות והיא אינה רק ייחודית בטכניקה של המטפל אלא היא גם הופכת את המטופל עצמו אשר סובל מכאבים לאקטיבי מאוד במהלך הטיפול.

על מנת להפוך את הטיפול לאפקטיבי אף יותר ברוב הטיפולים הללו יהיה שימוש בחבישות טייפ ייחודיות על מנת לאפשר שימור של יעילות הטיפול למשך זמן.

Ultrasound

אולטראסאונד

בדרך כלל שומעים על מכשיר האולטראסאונד האבחנתי בדומה לזה שמייצר תמונת העובר אצל נשים בהריון , האולטראסאונד אשר נמצא בשימוש בעולם הפיזיותרפיה הוא אולטראסאונד טיפולי אשר שולח גלי קול וחימום עמוק אל עבר הרקמות בגוף ווכך משפר את תהליך הריפוי ומוריד את התגובה הדלקתית. החימום העמוק תורם להפחתת כאב, משפר את המטבוליזם ברמה התאית ועוזר בהגמשת הרקמה.

Bandages

חבישות

אחד הטיפולים הפופולאריים היום הוא החבישות- בעולם הפיזיותרפיה שני סוגים עיקריים של חבישות אשר עיקרן הוא הפחתת כאב ותמיכה מכאנית:

קיניזיוטייפ: זוהי חבישה אלסטית אשר נועדה בעיקר להפחתת כאב, אך כיום אנו יודעים שהיעילות שלה היא גבוהה בהרבה- זוהי חבישה אשר מונחת על פני העור בטכניקה ייחודית וגורמת לגופנו מעבר להפחתת הכאב גם לעודד החלמה של אותה רקמה פגועה ובמידה מסוימת אף להפחית תהליכי דלקת- הנחת הטייפ האלסטי הזה הוא טיפול משלים אצלנו בקליניקה ואותו תקבלו כחלק מטיפול שלם אך במידה ותרצו לקבל רק אותו- זה אפשרי גם כן!!

טייפ ריגידי רפואי: זהו טייפ חזק בהרבה מהקיניזיוטייפ הידוע, זהו טייפ שנועד לבצע שינוי מכאני, נועד לתת תמיכה מפרקית ושרירית ובכך לעזור למטופל לבצע את התנועה ללא כאב,

חבישות ייעודיות לספורט: חבישות ספציפיות אשר נועדו לתמוך בצורה מכאנית במפרקים אשר עברו פגיעות- כמו חבישת תמיכה בקרסול לאחר נקע, חבישה לתמיכה בכתף לאחר פריקה, חבישה לתמיכה בברך לאחר מתיחה באחת הרצועות וכדומה

Ultimate Instability

הציוד המהפכני החדש שכבש את עולם השיקום קיים גם אצלנו- מדובר ברעיון מבריק שהופך את חווית השיקום למאתגרת יותר וטובה יותר.

הרעיון שעומד מאחורי אביזר השיקום הזה הוא השימוש במים כאמצעי הפרת שיווי משקל, המים נמצאים בתוך מעין משקולת אורכית על הגב כך שכל כול תנועה קטנה מזיזה את הנוזל ובכך מייצרת חוסר שיווי משקל דינאמי לאורך כול שלבי התרגול.

קבע תור

קבע פגישה עכשיו

Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue