כאב צווארי, לא חייבים לחיות עם זה

כאב צווארי הינו תופעה נפוצה המשפיעה על 67% מהאוכלוסיה בשלבים שונים של החיים.

כאב צווארי יכול להשתפר בהדרגה עם טיפול מתאים בבית, ללא צורך במטפל.

במצבים בהם הכאב לא משתפר כעבור מספר ימים, כאבי הצוואר מחמירים מיום ליום ללא הקלה משמעותית, הכאבים מתפשטים לאזור הידיים, הכאב מלווה בכאבי ראש, חוסר תחושה, חולשה או נימולים, יש לגשת לפיזיותרפיסט לאבחון וקבלת טיפול.

פיזיותרפיה לצוואר מיועדת לאזור הצוואר, הגב העליון וחגורת הכתפיים, אשר הם מהווים יחידה אחת שחל עליה עומס מתמשך במהלך היום. עומס זה מתבטא בכל מצב רכינה קדימה כמו כמו עבודה מול מחשב, נהיגה ממושכת וכמובן השימוש הבלתי פוסק בסמארטפונים.

כאשר העומס ממשיך להתקיים ללא טיפול ומניעה עלול להיגרם נזק ושחיקה של עמוד השדרה או כיווץ בשרירים שיובילו לכאבי צוואר.

הבשורה הטובה שאתם לא חייבים לחיות עם הכאבים האלו, אפשר ואף רצוי לטפל בהם. טיפול בכאבי צוואר ובמיוחד פיזיותרפיה לצוואר עתידים לסייע מאוד בהפחתת הכאב, הורדת העומס והחזרת התפקוד הנורמלי.

סיבות לכאבי צוואר

עומס יתר :

בעיות צוואר לרוב אינן נובעות כתוצאה מטראומה אלא מעומס מתמשך כמו שהזכרנו לעיל. העומס נוצר לרוב מיציבה לא נכונה כמו מנח ראש קדמי, כתפיים שפופות וגו כפוף לפנים לזמן ממושך.

בלט או פריצת דיסק:

בעקבות עומסים חוזרים על הצוואר החומר הנוזלי שנמצא בדיסק מתחיל לבלוט לכיוון התעלה של עמוד השדרה מה שגורם לבלט דיסק!  דבר הגורם לכאב מקומי והקרנה לשכמה ולאורך היד כתוצאה מלחץ עצבי.

יש לזכור שממצא של בלט דיסק בהדמיית CT או MRI שכיח באוכלוסיה הכללית וזה דבר טבעי עם ההזדקנות והעליה בגיל ויכול להתקיים גם ללא כאב .

ייתכן ואדם הסובל מכאב צווארי יעשה צילום. הצילום יראה בלט דיסק, אבל הכאב שלו הוא ממקור שרירי.

הרבה מטופלים אומרים "אני סובל מבלט דיסק " כי הרופא אבחן אותם רק על סמך הצילום!

אצלנו במכון הפיזיותרפיה בעפולה – פיזיורקס – הצילום הוא כלי עזר נהדר, אבל האבחנה העיקרית שלך היא אחרי אנמנזה מלאה ובדיקה קלינית מקיפה.

כיצד מטפלים בכאבי צוואר?

למרבה הצער, אין תרגילי קסם אוניברסליים לכאבי צוואר. חשוב לנו כפיזיותרפיסטים שתבינו שאם שני אנשים סובלים מכאבי צואר, תוכניות הטיפול והפעילויות המוטוריות שיקבעו להם עשויים להיות שונים. כאן אנו מחליטים לפי האנמנזה, הבדיקה הקלינית , מקור הכאב ומה שמתאים לאורח החיים ולמטרות של האדם מעל לכל דבר אחר.

במכון פיזיורקס לפיזיותרפיה בעפולה מחלקים את הבעיות צוואר לכמה קטגוריות:

כאבי צוואר המקרינים כאב לראש – הטיפול לרוב יתמקד בצואר העליון , 3 החוליות העליונות והשרירים הסב אוקספיטאלים, ויכלול טיפול מנואלי, דיקור מערבי, וחיזוק שרירי צוואר.

כאב צוואר עם הקרנות לאיזור חגורת הכתפיים – הטיפול יתמקד בחוליות התחתונות של הצואר, ויכלול טיפול מנואלי הכולל מניפולציה ומובליזציות, טיפול בשיטת מקנזי, אלקטרותרפיה וחיזוק שרירי צוואר, גב עליון והכתפיים.

כאבי צוואר עם הקרנה ליד –הטיפול כאן תלוי באזור ומסלול ההקרנה, לרוב נתמקד בחוליות התחתונות וחוליות הגב העליון, הטיפול יכלול מתיחה צוארית,מובילזציות, תרגול נוירו דינאמי (תנועתיות מערכת העצבים), מקנזי, מתיחות ותרגילי חיזוק לצוואר ולגוו עליון.

כאבי צוואר מקומיים –בטיפול נתמקד במובילזציות רקמה רכה ומובליזציות בחוליות, תרגילי תנועתיות וחיזוק לצוואר וחגורת הכתפיים.

בפגישה הראשונה נערוך ראיון ובדיקה קלינית מקיפה בכדי להגיע לאבחנה ומקור הכאב. בתום האבחון נדע לאיזו קטגוריה אתם שייכים ואם הבעיה על רקע מפרקי, שרירי או עיצבי. בהתאם לשורש הבעיה תיבנה תכנית טיפולים אישית.

תכנית שיקום שלמה וטיפול בבעיה תכלול גם תרגול והדרכה ביתית על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר. ללא שיתוף פעולה של המטופל, סיכויי ההצלחה יהיו נמוכים יותר.

מדוע לבחור פיזיותרפיה לצוואר בפיזיורקס?

בקליניקה לפיזיותרפיה בפיזיורקס תיבדקו בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מוסמך בטרם יוחלט על תכנית הטיפול וכל זאת בשיתוף מלא עמכם.

בפיזיורקס פיזיותרפיסטים מומחים בתחום האורטופדיה ופציעות הספורט

בקליניקה לפיזיותרפיה בפיזיורקס תקבלו יחס אישי וטיפול מקצועי ביותר עבור ההשקעה שלכם.

בפיזיורקס מבטיחים מעקב מלא אחר התקדמות טיפולי הפיזיותרפיה והתאמת התכנית הטיפולית בהתאם לצרכים שלכם.

פיזיותרפיה לצוואר איננה מותרות, אם אתם סובלים מכאבי צוואר, כאבי ראש , כאב מקרין לשכמה או לאורך היד, חשים אי נוחות ורוצים לטפל בבעיה מהרו וצרו קשר!

לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונות מהקליניקה
לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
עקבו אחרינו
לקוחות ממליצים

מאמרים קשורים

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?
מאמרים
Physiorex

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב … המידע הכי עדכני אומר אחרת…
אין דרך נכונה ולא נכונה להרים חפצים מהרצפה. כל השיטות נכונות ,כל שיטות הרמת החפצים מהרצפה דורשות מאמץ דינאמי, וכולן זקוקות למערכת שרירים חזקה… וכל אדם שיש לו חוסר גמישות וחולשת שרירי אגן צפוי למתח והיתפסות בשרירים, בין אם הרים בצורת כריעה או כפיפת גב
אל תרים חפצים בצורת גב כפוף, אלא תרים אותם בתנוחת הכריעה עם שימוש ברגליים במקום הגב היא עצה לא נכונה ולא יעילה ואינה מוכחת מדעית.

הטיפ של סאלח מנהל מכון פיזיורקס לפיזיותרפיה בעפולה : תהיו פעילים גופנית, שמרו על גמישות , תתחזקו ותרימו בצורה שאתם אוהבים , בצורה שמתאימה לכם ..נוחה לכם ובלי לחשוב על אופן ההרמה …. במידה ויש לכם כאב , מגבלה או רוצים ייעוץ השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

קרא עוד
נקע בקרסול
מאמרים
Physiorex

נקע בקרסול

נקע בקרסול …בעיה שעלולה להתרחש אצל כל אחד, אפילו בבית, למשל כשאתה יורד במדרגות או מועד עם שטיח…
אנשים רבים נוטים לתת לנקע "לעבור", ואפילו לא רואים חשיבות גדולה בשיקום הנקע, אז זהו, שזה לא ממש ככה !
נקע בקרסול יכול להיות פציעה מאוד פשוטה, אבל אם הוא לא מטופל כמו שצריך – הוא יכול להמשיך לסבך אותנו בעתיד. אז בנקעים מטפלים – לא מזניחים!

קרא עוד
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue