מודעות היא כוח, מה עלינו לדעת על כאבי גב

במאמר זה, הבאנו לכם מידע חשוב שעליכם לדעת על כאבי גב, מכיוון שהוא שכיח מאוד ואנשים עלולים להיות מודאגים מכיוון שאינם מבינים היטב את מהותו. מידע זה מהיר ופשוט ככל האפשר בכדי להקל על שיתופו והפצתו בקרב אנשים, ואנו מקווים שכולנו נתרום להעלאת המודעות בקהילה לגבי הבנת כאבי גב ודרכי ההתמודדות עימם.

לעבור את החוויה של כאבי גב זה נורמלי. 20% מהאנשים עשויים לפתח כאבי גב מדי שנה ו -80% מהם יחוו כאבי גב מסוימים בשלב כלשהו בחייהם. למעשה, זה יכול להיות לא תקין שאנו לא חווים כאב במהלך חיינו.

כאבי גב יכולים להימשך עד 6 שבועות – אולי זה יותר ממה שאנשים מצפים. אז אם זה נמשך קצת, אתה לא צריך לדאוג. לרוב הכאב פוחת אחרי כמה ימים, אך עדיין נורמלי לפעמים אם המשיך זמן רב יותר .

למרות שכולנו מכירים מישהו שסבל מכאבי גב במשך תקופה ארוכה שהשפיע על חיי היומיום שלו, למעשה זה עשוי להיות בין 10% ל -25% מהאנשים הסובלים מכאבי גב שנמשכים זמן רב מהרגיל. אז יש לך סיכויים טובים וסביר להניח שזה לא יימשך יותר מ 6 שבועות.

כאבי גב אינם שונים מכל כאב אחר בגופנו כגון כאבים בכתף, בקרסול או בברך, אם כי אנשים נוטים לדאוג ולחשוש מכאבי גב יותר מאחרים.

הכאב עצמו תקין ולא כדאי לפחד ממנו. זהו מנגנון הגנה שנועד לעזור לנו. אי אפשר לחיות בלעדיו!

חומרת הכאב אינה מנבאת המצב המכני של הגב או כל חלק בגוף. אנחנו יכולים לסבול מכאבים רבים ללא שינוי מכני או נזק משמעותי לגב. כמו עקיצת דבורה, יכולה לכאוב מאוד אבל היא לא גורמת נזק קבוע.

אבחון לכאבי הגב:

אבחון כאבי גב יכול לרוב להיות מאתגר מאוד. לפעמים אולי לא נמצא תשובה מדויקת כשלעצמה, אך הנה כמה עובדות שימושיות הנוגעות לאבחון של כאבי גב:

רוב הכאבי גב אינם מסוכנים, למעשה כ 99% לא מסוכנים , 1% הנותרים הם בעיקר שברים, סרטן, ותופעות כאלה נדירות מאוד.

רק 10% מהמקרים האבחנה קשורה לשינוי רקמה ספציפי כמו דלקת או זיהום בדיסק או דלקת בעצב.

נתונים סטטיסטיים אלה מצביעים על כך שגורמים נפוצים כגון "פריצת דיסק" או בעיה נוירולוגית אינם באמת שכיחים כפי שהרוב מאמינים, ולעתים קרובות אנשים זורקים גורמים אלה כהסבר לתסמינים מבלי לבדוק בעצם בצורה מיטבית. זה מבלבל את האנשים עוד יותר להבין את הנורמליות של כאבי הגב.

למטפלים מומחים יש כמה בדיקות ושיטות כדי לברר אם הסימפטומים של המטופל נופלים בתוך 10% המצבים החמורים. בדיקות אלו כוללות בדיקות קליניות של עצבים ושורשי עצב וכן בדיקות חוזק שרירים, תחושה ורפלקסים.

קשה מאוד לקבוע את האבחנה ממה שנראה לנו בצילומים כמו MRI בלבד. כאשר במחקר נמצא כי בצילומים הראו שינויים בעמוד השדרה, כגון שחיקה או פריצת דיסק, גם אצל אנשים בריאים שאינם סובלים מכאבי גב, ומכאן החשיבות לקחת היסטוריה רפואית ולערוך בדיקה קלינית כדי לקבוע את סיבת הכאב בצורה מדויקת יותר .

MRI מראה את האנטומיה של עמוד השדרה אך אינו מראה את הכאב.

לעתים קרובות איננו יכולים לקשר את האבחנה לרקמה ספציפית או לשינוי פיזי או להיות בטוחים באבחון הסופי מבלי לצפות משתנים או לשקול גורמים אחרים המשפיעים על האדם. יש הרבה רקמות שונות במרחב קטן, ואם גירוי ודלקת מתרחשות, זה לרוב ישפיע על יותר מרקמה אחת.

הדלקת טובה כאשר הגוף מתחיל להתמודד עם פציעה. המשמעות של הופעתה היא שהגוף עובד היטב כדי לפתור בעיה זו.

כאב גב מגיב היטב לתנועה ולפעילות גופנית, ולמרות שלא נוכל לתת הסבר מדויק, כן אפשר להבין או לשלוט בכאב זה. העניין כאן תלוי בהבנת הפיזיולוגיה של הכאב ובאינטראקציה של גורמים הסובבים את האדם בכללותו, פיזית, פסיכולוגית וחברתית.

גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון:

הרבה גורמים יכולים להשפיע על כאבי הגב שלך – חלקם לא ציפית.

אנו בטוחים שיראה לך ברור כיצד כאבי הגב שלך קשורים להיבטים שונים בחייך כשאתה מבין את זה, אולי לא אמרו לך שיש גורמים שונים וזה לרוב מוביל לחוסר הבנה ושליטה בכאב.

גורמים אלה כוללים דברים כגון: שינה לא סדירה, חוסר תמיכה חברתית, מצבי לחץ כולל עבודה ומשפחה, מבט מתוסכל על הכאב, תחושה שהוא לעולם לא ייעלם ואמונות שליליות לגבי תנועה וביצוע פעולות יומיומיות.

שליטה בכאב אינה כוללת צורת גוף בלבד! אמונות כגון " עמוד השדרה שלך לא יישר, הטיה באגן או האפשרות ששריר קטן גורם לכאבי הגב שלך אינן מדויקות, ושינויים אלה הוכחו מדעית כמנבאים גרועים של כאב וחומרה."

מה שאתה צריך לדעת על הטיפול:

למרבה הצער, חשוב לקבל שאין טיפול קסם לכאבי גב. אין טיפול סטנדרטי לכולם. כאבי גב עשויים שלא להסתובב סביב בעיה אחת בלבד ולעיתים הם תוצאה של אינטראקציה בין מספר גורמים שונים. כאב קל עלול להחמיר בתקופה מסויימת בגלל גורמים מסוימים שהופכים אותך לרגיש יותר לכאב.

המטפל אמור להיות מסוגל לתת לך עצות בסיסיות או להפנות אותך לאנשים בעלי ידע רב יותר שיעזור לך במידת הצורך.

טיפולים רבים ושונים יכולים לסייע בהקלה על הכאבים בטווח הקצר למשך מספר שעות או ימים, אך לא כדאי לקשר בין החלמה או שיפור שלך רק לטיפול. לעתים קרובות הוכח כי תלות משפיעה לרעה על ניהול הכאב לטווח הארוך. עליכם ללמוד לנהל את מצבכם בטווח הארוך ולא להסתמך על טיפולים קצרי טווח.

יתכן שתצטרך להימנע מפעילות נמרצת או מאומצת בטווח הקצר, אך הקפד לחזור אליהם בהדרגה בהשגחת הפיזיותרפיסט המוסמך שלך. אל תפסיק לעשות פעילות שאתה אוהב לארוך זמן. ואל תשמעו לעצות המחזקות הימנעות מתנועה או להפסיק פעילות מסוימת לנצח, מכיוון שהוכח מדעית כי חוסר תנועה גורם להחמרה בכאב ויש לו סיבוכים ארוכי טווח.

אנשים שמרגישים שהם צריכים להגן על הגב שלהם או מאמינים שעמוד השדרה שלהם ״שביר״ יכולים לקבל תוצאות גרועות יותר. מכיוון שאמונה כזו מזמינה אותם להפחית את התנועה בעוד שזה הפיתרון הטוב ביותר לשיפור מצבך. סמכו על עמוד השדרה שלכם, הוא חזק ויכול לעמוד בעומס!

חשוב להבין יותר אודות הגורמים המסייעים לך להתמודד עם כאבי הגב שלך – כמו הליכה – בהשוואה לגורמים העלולים לגרום להחמרה – כגון חוסר שינה. פיזיותרפיסט יכול לעזור לך רבות כאן.

וכפי שאמרנו קודם, תנועה ופעילות גופנית יכולים לעזור מאוד בהפגת כאבים ..

למרבה הצער, אין תרגילי קסם אוניברסליים לכאבי גב. חשוב לנו כפיזיותרפיסטים להבין שאם שני אנשים סובלים מכאבי גב, תוכניות האימון והפעילויות המוטוריות שנקבעו להם עשויים להיות שונים. כאן אנו מחליטים לפי מה שמתאים לאורח החיים ולמטרות של האדם מעל לכל דבר אחר. התנסו ומצאו מאילו תרגילים אתם נהנים והתמידו בהם. מה דעתך על ספורט עם חברים או פשוט לצאת לטייל בפארק?

אל תלחיצו את עצמכם ובאותו זמן, אל תהיו רופפים מדי לגבי ביצוע התרגילים. מצאו ביחד עם הפיזיותרפיסט את התרגילים המתאימים, והכי חשובים. תנועה ופעילות גופנית עשויים לעזור לנו לבנות אמון בגופנו והם המפתח להתאוששות. אל תשייך תנועה למבנה גוף מושלם. להפך, כל גוף מושלם לעצמו כל עוד הוא נע בביטחון וללא היסוס או פחד.

המושג של כאבי גב "כרוניים" מתמשכים.

המונח הנפוץ לכאב מתמשך הוא כאב כרוני, 'כרוני' אין פירושו 'גרוע' כפי שרובכם מאמינים .הוא למעשה מונח כללי לכל כאב שנמשך יותר משלושה חודשים.

הדרך בה אנו מגיבים לכאבי גב משפיעה על כמה זמן הם נמשכים? תגובות כגון מנוחה ממושכת, שינוי שלילי בפעילות היומיום כמו הימנעות ממנחים מסוימים או חשיבה שלילית על כאבך והתאוששותך עשויים לתרום להתפתחות הכאב הכרוני.

כאב מתמשך מבטא בעיה במערכת ההגנה של הגוף באופן כללי ולא פגיעה פיזית ספציפית. ככל שנחזק את מנגנוני ההגנה הללו נוכל להתמודד עם הכאב כראוי, והסיכוי לשלוט בו גדול יותר, כמו שככל שאתה מפעיל יותר שרירים, כך הם מסתגלים ומתחזקים, גם מערכת ההגנה יכולה להשתפר ולהגן עליך.

למרבה הצער, מה שקורה בכאב כרוני הוא שפעילויות שבדרך כלל לא יגרמו לך לכאב עשויות כן לכאוב, וזה מסביר מדוע אתה יכול להיות כל כך רגיש לדברים שהיו רגילים בעבר. רגישות הגוף נעשית כאן גדולה יותר.

כל זה לא אומר שאתה לא יכול להשתפר, אבל זה לא פשוט כמו למצוא את סמל "עצור". אתה צריך לקבל את התמונה המלאה כדי לנהל את הכאב הזה ולהישאר פעיל למרות הכל ובשביל זה אנחנו כאן , כדי לעזור לך לתצאת מהכאב לחיים מלאי תנועה והנאה , פשוט לחזור לתפקוד מלא ללא מגבלה, להתייעצות השאר פרטים ואנו נחזור אליך לשיחת ייעוץ !

לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונות מהקליניקה
לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
עקבו אחרינו
לקוחות ממליצים

מאמרים קשורים

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?
מאמרים
Physiorex

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב … המידע הכי עדכני אומר אחרת…
אין דרך נכונה ולא נכונה להרים חפצים מהרצפה. כל השיטות נכונות ,כל שיטות הרמת החפצים מהרצפה דורשות מאמץ דינאמי, וכולן זקוקות למערכת שרירים חזקה… וכל אדם שיש לו חוסר גמישות וחולשת שרירי אגן צפוי למתח והיתפסות בשרירים, בין אם הרים בצורת כריעה או כפיפת גב
אל תרים חפצים בצורת גב כפוף, אלא תרים אותם בתנוחת הכריעה עם שימוש ברגליים במקום הגב היא עצה לא נכונה ולא יעילה ואינה מוכחת מדעית.

הטיפ של סאלח מנהל מכון פיזיורקס לפיזיותרפיה בעפולה : תהיו פעילים גופנית, שמרו על גמישות , תתחזקו ותרימו בצורה שאתם אוהבים , בצורה שמתאימה לכם ..נוחה לכם ובלי לחשוב על אופן ההרמה …. במידה ויש לכם כאב , מגבלה או רוצים ייעוץ השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

קרא עוד
נקע בקרסול
מאמרים
Physiorex

נקע בקרסול

נקע בקרסול …בעיה שעלולה להתרחש אצל כל אחד, אפילו בבית, למשל כשאתה יורד במדרגות או מועד עם שטיח…
אנשים רבים נוטים לתת לנקע "לעבור", ואפילו לא רואים חשיבות גדולה בשיקום הנקע, אז זהו, שזה לא ממש ככה !
נקע בקרסול יכול להיות פציעה מאוד פשוטה, אבל אם הוא לא מטופל כמו שצריך – הוא יכול להמשיך לסבך אותנו בעתיד. אז בנקעים מטפלים – לא מזניחים!

קרא עוד
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue