אחת הסיבות הנפוצות לכאבי כתפיים

התלונה על כאבים בכתף ​​הינה מצב שכיח במכוני הפיזיותרפיה, והפיזיותרפיסט המתחיל והמנוסה כאחד מתמודד עם אתגר אמיתי באבחון וטיפול במצבים אלה, בשל מורכבות מפרק זה מבחינה אנטומית ומכנית בנוסף לחשיבותו התפקודית.

במאמר זה נדבר על אחת הסיבות הנפוצות לכאבי כתפיים הקשורים לשרירים המסובבים של הכתף rotator cuff related shoulder pain. זה עשוי להיות חדש לחלקכם ומוכר לאחרים.

לפני כעשר שנים ויותר, מחקרים בתחום שיקום כתפיים החלו לקחת כיוון אחר והחלו להכחיש תיאוריות קודמות ולאמץ תיאוריות אחרות כמו שקורה תמיד בהתפתחות המדעית. החלו שינויים מבחינת המינוח המשמש, שיטות האבחון והטיפול.

שינויים אלו תומכים בגישה ההוליסטית מבחינת אבחנה ומתרחק בהדרגה מכמה שמות כמו דלקת בגידים או צביטה של הגידים המתארים מבנים אנטומיים לא תקינים, שלא תמיד משקפים את המציאות של תסמינים אלה!

רוב התיאוריות הקודמות דיברו על השפעת האקרומיון על גידי השרוול המסובב, מה שמוביל לדלקת או קרע של הגיד כתוצאה מלחץ עליו, אך למעשה, תיאוריה זו אינה נתמכת במחקר.

בשנת 2016, ג'רמי לואיס, חוקר מפורסם בפיזיותרפיה, הציע להשתמש בתווית זו (Rotator Cuff Related Shoulder Pain) כאבחנה לסוג זה של מצבים, מכיוון שהיא כוללת את מרבית הכאבים באזור "התת אקרומיאלי", ורוב המחקרים לאחר מכן השתמשו בתווית זו.

תווית זו באה בשל הקושי באבחון באמצעות ההדמיה, בנוסף לחולשת המחקר התומך בשימוש בבדיקות קליניות ספציפיות למבנים אלו.

מה אנו מתכוונים לכאבי כתף הקשורים לשרוול המסובב ?

זהו כאב עם חולשה בכתף, המוביל לתפקוד לקוי של הכתף הכואבת, בדרך כלל כאב זה קשור לתנועות רצוניות (תנועה אקטיבית) בפרט עם הרמת הכתף והסיבוב החיצוני שלה, בדרך כלל קורה עקב העמסה פתאומית מעבר ליכולת הרגיל אליה המפרק והשרירים סביבו ביומיום, הסימפטומים לעיתים קרובות מתגברים עם פעילות ומתמעטים עם מנוחה.

על פי מחקר סקירה שפורסם באחד המגזינים (Leong, H et al 2019) .. ישנם שלושה קבוצות שעשויות להגדיל את הסיכוי לכאבים אלה, והן: חולי סוכרת, אנשים מעל גיל 50, בנוסף לאלה שמשתמשים לרוב ביד מעל גובה הראש באופן רציף, וצוין כמרבית המקרים נמנים עם אחת הקטגוריות המוזכרות הללו, כלומר, הם "גורמי סיכון ולא גורם עיקרי".

מה לגבי אבחון מקרה זה .. האם לצילומי רנטגן יש תפקיד באבחון?

התשובות שלי הן מה שהסתכם במחקר (כריסטופר סי לי ואח '2019), שם נערך מחקר זה על קבוצת שחקני כדורעף שאינם סובלים מכאבי כתף "ללא תסמינים", והם עברו צילומי MRI לאבחון, והתוצאה הייתה ש 88% מאלה סבלו מדלקת בכתף ו68% סבלו מקרע חלקי בגידי השרירים המסובבים.

זכרו שהם חסרי תסמינים ומנהלים חיים נורמליים מאוד הם שחקני כדורעף מקצועיים ולחלקם היה קרע חלקי בגידים בכתף! ..

היתרון במחקר זה הוא שקשה מאוד לקחת את תוצאות הרדיולוגיה האבחונית במקרה מסוג זה, כמובן שאנחנו מדברים על כאבי כתפיים שלא נגרמים מפציעה.

כן, אנו בהחלט זקוקים להדמיה עם מקרים אחרים, במיוחד מקרים שנפצעו, בכדי להבטיח כי אין שבר, פריקה או כל מחלה חמורה במפרק. ההשלכות של לקיחת תוצאות הרדיולוגיה עשויות להיות חמורות, למרבה הצער, זה עלול להוביל לאבחון שגוי או מטעה.

כאשר אומרים למטופל שיש לו קרע חלקי בגיד שריר המסובב, באופן בלתי ישיר הוא חושב שהוא זקוק לניתוח לתיקון הקרע כדי שיוכל להחזיר את תפקודי הכתף !!

למעשה, ייתכן שהתסמינים שהוא מרגיש לא קשורים לתוצאות צילומי הרנטגן.

מה עם הבדיקות והמבחנים ?

מחקרים רבים אינם תומכים בשימוש בבדיקות אלו ואחרות באבחון כתף.

אז בטח אתם שואלים עצמכם מה האלטרנטיבה ?

  • היסטוריה רפואית מלאה בפירוט
  • זיהוי דגלים אדומים ומצבים מסוכנים
  • זיהוי גורמים אחרים לכאב הכתף שמקורם אינו בכתף , כגון: עמוד השדרה הצווארי, איברים פנימיים …
  • ידיעה מדויקת של הסימפטומים והאם המטופל סובל מליקויים תפקודיים והאם הוא סובל מתחלואה אחרת
  • רמת המסוגלות העצמית של המטופל, החוויה המלאה של המטופל, כמו גם התייחסות לגורמים הפסיכו-סוציאליים הקשורים למצב.
  • השגת אמון המטופל, התמקדות במה שהמטופל יכול להשיג במקום במה שאינו יכול להשיג. מכיוון שיש לכך השפעה משמעותית על התוצאה הקלינית ועל תוכנית הטיפול בהמשך, ואז מתחילים בבדיקה הגופנית הכוללת בדיקת טווחי תנועה , כוח ובדיקה נוירולוגית וטכניקות לשינוי סימפטום הכאב במהלך התנועה .

מדוע לבחור פיזיותרפיה לכתף בפיזיורקס?

בקליניקה לפיזיותרפיה בפיזיורקס תיבדקו בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מוסמך בטרם יוחלט על תכנית הטיפול וכל זאת בשיתוף מלא עמכם.

בפיזיורקס פיזיותרפיסטים מומחים בתחום האורטופדיה ופציעות הספורט

בפיזיורקס ההסתכלות הוליסטית , אנחנו מטפלים בך כבן אדם עם הסימפטומים שאתה חווה ולא בצילום

בקליניקה לפיזיותרפיה בפיזיורקס תקבלו יחס אישי וטיפול מקצועי ביותר עבור ההשקעה שלכם.

בפיזיורקס מבטיחים מעקב מלא אחר התקדמות טיפולי הפיזיותרפיה והתאמת התכנית הטיפולית בהתאם לצרכים שלכם.

פיזיותרפיה לכתף איננה מותרות, אם אתם סובלים מכאבי כתף, קושי בתנועה ,הגבלה בתנועה או חשים אי נוחות ורוצים לטפל בבעיה מהרו וצרו קשר!

לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונות מהקליניקה
לייעוץ מהיר השאירו פרטים כאן
עקבו אחרינו
לקוחות ממליצים

מאמרים קשורים

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?
מאמרים
Physiorex

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב ?

האם שמירה על גב ישר באמת מונעת כאבים בגב … המידע הכי עדכני אומר אחרת…
אין דרך נכונה ולא נכונה להרים חפצים מהרצפה. כל השיטות נכונות ,כל שיטות הרמת החפצים מהרצפה דורשות מאמץ דינאמי, וכולן זקוקות למערכת שרירים חזקה… וכל אדם שיש לו חוסר גמישות וחולשת שרירי אגן צפוי למתח והיתפסות בשרירים, בין אם הרים בצורת כריעה או כפיפת גב
אל תרים חפצים בצורת גב כפוף, אלא תרים אותם בתנוחת הכריעה עם שימוש ברגליים במקום הגב היא עצה לא נכונה ולא יעילה ואינה מוכחת מדעית.

הטיפ של סאלח מנהל מכון פיזיורקס לפיזיותרפיה בעפולה : תהיו פעילים גופנית, שמרו על גמישות , תתחזקו ותרימו בצורה שאתם אוהבים , בצורה שמתאימה לכם ..נוחה לכם ובלי לחשוב על אופן ההרמה …. במידה ויש לכם כאב , מגבלה או רוצים ייעוץ השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

קרא עוד
נקע בקרסול
מאמרים
Physiorex

נקע בקרסול

נקע בקרסול …בעיה שעלולה להתרחש אצל כל אחד, אפילו בבית, למשל כשאתה יורד במדרגות או מועד עם שטיח…
אנשים רבים נוטים לתת לנקע "לעבור", ואפילו לא רואים חשיבות גדולה בשיקום הנקע, אז זהו, שזה לא ממש ככה !
נקע בקרסול יכול להיות פציעה מאוד פשוטה, אבל אם הוא לא מטופל כמו שצריך – הוא יכול להמשיך לסבך אותנו בעתיד. אז בנקעים מטפלים – לא מזניחים!

קרא עוד
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue